7

De Audi e-tron GT
De elektrische Gran Turismo

Uit de Böllinger Höfe-fabriek van Audi in Neckarsulm komt een wel heel bijzonder model, de Audi e-tron GT, een elektrisch aangedreven vierdeurs Gran Turismo. Deze auto wordt bovendien de eerste Audi die gebouwd is zonder fysieke prototypes, dankzij VR-technologie. Dit belooft een ongekende elektrische ervaring te worden voor sportieve en avontuurlijke rijders.

De Audi e-tron GT is de eerste in Duitsland geproduceerde elektrische Audi. De elektrische coupé is opgebouwd uit duurzame en verantwoorde materialen en heeft een bereik tot 400 kilometer* (WLTP), 590 pk en rijdt van 0 naar 100 in 3,5 seconden. Met slechts twintig minuten opladen kan de auto wel 320 kilometer afleggen.

Audi e-tron GT – De prijs

De Audi e-tron GT is in productie genomen in de Böllinger Höfe-fabriek in het Duitse Neckarsulm en staat gepland om in 2021 de fabrieksdeur uit te rijden. Meld u hieronder aan om een melding te krijgen zodra er meer bekend is over de auto, de prijzen en exacte specificaties.

Houd mij op de hoogte width="28.109" height="25.861"/>

Design en afmetingen van de Audi e-tron GT

De Audi e-tron GT is met zijn brede schouders en grote wielkasten een indrukwekkende verschijning. Qua afmetingen is de Audi e-tron GT 4,96 meter lang, 1,96 meter breed en 1,38 meter hoog, met een wielbasis van 2,90 meter. De laag in het chassis geplaatste batterij van het J1 Performance Platform maakt een eigenzinnig ontwerp mogelijk.

De aflopende daklijn ademt sportiviteit en elegantie, terwijl de brede Singleframe grille met honingraatstructuur en de matrix LED-koplampen met laser grootlicht aan de voorzijde de show stelen. Een lichtbalk over de gehele achterzijde oogt modern en snel en de 22 inch lichtmetalen velgen zijn de prominente punten op de i in dit geheel.

Ruim en milieubewust interieur

In het ruime interieur van de Audi e-tron GT komt zijn vooruitstrevende en milieubewuste karakter duidelijk tot uiting. Er zijn namelijk uitsluitend duurzame en milieuvriendelijke elementen gebruikt, zoals kunstleer en gerecycled materiaal. Vier mensen kunnen er terecht op de individuele sportstoelen en er is 550 liter aan bagageruimte, waarvan 450 liter achterin de auto.

Het dashboard sluit goed aan bij het moderne profiel van de auto. De bedieningsknoppen en het centrale touchscreen met hun black-panelafwerking vallen weg tegen het design als ze niet zijn geactiveerd.

De motor van de Audi e-tron GT: Groot bereik en grote prestaties

De Audi e-tron GT brengt het gevoel en de prestaties van de roemrijke Grand Tourers uit het verleden vol overtuiging naar het heden. In het J1-platform heeft de auto een elektromotor op de vooras én een elektromotor op de achteras. Dit geeft een grandioos vermogen van 434 kW en 590 pk, efficiënt gevoed door 90 kWh batterij in het midden van de auto en naar het wegdek vertaald door quattro-vierwielaandrijving.

In de praktijk betekent dit een duizelingwekkend snelle acceleratie van 0 naar 100 km/u in 3,5 seconden. En bent u in de gelegenheid 200 km/u te rijden? Dat doet u al in 12 seconden. De motor is uiteindelijk begrensd op een topsnelheid van 240 km/u. Zoals het een Gran Turismo betaamt, is de e-tron GT goed in staat tot het afleggen van lange afstanden met een WLTP-actieradius van 400 kilometer*.

Indrukwekkend motorgeluid

De ouderwets lekkere rijbeleving in de Audi e-tron GT wordt nog eens versterkt door de toevoeging van interieurgeluid. Naast het AVAS-waarschuwingssysteem met een luidspreker vooraan en optioneel een tweede achteraan zijn er twee luidsprekers binnenin de auto die een speciaal gecomponeerd geluid naar de bestuurder brengen.

Audi heeft er veel werk in gestoken om zo te zorgen voor een ervaring die de zinnen nog verder prikkelt. Met Audi Drive Select kunt u zelf instellen hoe hard dit geluid wordt afgespeeld.

De Audi RS e-tron GT: Het eerste elektrische RS-model

Audi breidt de rijke traditie van RS-modellen, auto’s met de fabelachtige looks en heerlijke prestaties van racewagens, uit met het eerste elektrische RS-model. De Audi RS e-tron GT vormt de overtreffende trap in elektrische prestaties. Het vermogen van 440 kW en 598 pk (overboost tot 475 kW/646 pk) maakt een versnelling van 0 naar 100 km/u in 3,5 seconden mogelijk. Twee geavanceerde koelsystemen zorgen voor constante prestaties van de krachtige motor, zodat u keer op keer geniet van de geweldige acceleratie.

Rijden in de RS e-tron GT is een absoluut genot dankzij de technologie in het onderstel. Kies hoe u wilt rijden met Audi drive select. De vierwielbesturing reageert slim op uw bewegingen, voor directere reacties bij lage snelheden en meer stabiliteit bij hogere snelheden. De sportief afgestemde stuurinrichting heeft een variabele overbrenging voor directere besturing als de stuuruitslag toeneemt. De 3-kamer luchtvering en de aansturing van de demping per wiel geeft comfort of juist grotere dynamiek.

Opladen in slechts twintig minuten

De Audi e-tron GT is uitgerust met een 800 volt systeem. Hierdoor kunt u de 90 kWh batterij in korte tijd opladen met 270 kW gelijkstroom (DC). In niet meer dan twintig minuten laadt u de accu met een kabel op voor maar liefst 80 procent. Dit houdt in dat uw auto in een mum van tijd gereed is om 320 kilometer aan wegdek achter zich te laten.

De Audi e-tron GT leasen bij A-Point

De Audi e-tron GT is nog in productie, maar hij staat gepland voor lancering in 2021. Als het zover is, kunt u ook dit model natuurlijk kopen of leasen bij A-Point. Wilt u op de hoogte gehouden worden van nieuws over de productie, de prijzen en specificaties? Meld u dan aan en wij melden het u zodra er iets te melden is.

A-Point Audi Almere

Veluwezoom 17-19
1327 AE Almere
Nederland

Meer informatie

A-Point Audi Hoofddorp

Jacobus Spijkerdreef 4
2132 PZ Hoofddorp
Nederland

Meer informatie

Audi Centrum Amsterdam

Klokkenbergweg 19
1101 AK Amsterdam-Zuidoost
Nederland

Meer informatie

*De waarde met betrekking tot de actieradius is voorlopig. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met officiële waarde zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde en officiële waarde zijn mogelijk. De voorlopige actieradius kan voorts worden beïnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.