ŠKODA SUPERB iV nu in de showroom

  • Eerste geëlektrificeerde iV-model van ŠKODA de weg op
  • SUPERB iV: topmodel van ŠKODA nu ook als krachtige, 218 pk sterke plug-in hybride

2020 wordt voor ŠKODA het jaar van elektrificatie. Het merk voegt meteen de daad bij het woord met de SUPERB iV plug-in hybride, die nu bij de Nederlandse dealers staat.

De SUPERB iV is het eerste model van ŠKODA dat in Nederland leverbaar is onder het nieuwe submerk ‘iV’, dat symbool staat voor de geëlektrificeerde modellen van ŠKODA. De SUPERB iV bijt het spits af, korte tijd later gevolgd door de volledig elektrische CITIGOe iV, en is nu leverbaar en te rijden bij de dealers. Nog vóór het einde van 2022 wordt de iV line-up verder uitgebreid naar meer dan tien volledig of gedeeltelijk elektrisch aangedreven ŠKODA’s.

SUPERB iV: duurzaam en krachtig

De SUPERB iV is ŠKODA’s allereerste productiemodel dat een conventionele krachtbron combineert met het duurzame karakter van een elektromotor. In dit geval een 1.4 TSI benzinemotor (115 kW/156 pk) – gekoppeld aan een zestraps DSG-transmissie – en een 85 kW sterke elektromotor. Deze laatste wordt gevoed door een lithium-ion batterij met een capaciteit van 37 Ah en een energie-inhoud van 13 kWh. Dankzij die technologie levert de SUPERB iV een systeemvermogen van 160 kW/218 pk en een maximumkoppel van 400 Nm, goed voor krachtige prestaties. Daarbij bedraagt de elektrische actieradius maximaal 55 kilometer volgens de WLTP-norm* en het totale rijbereik in combinatie met de verbrandingsmotor zelfs 850 kilometer*.

De ŠKODA SUPERB iV is er als HATCHBACK en extra ruime COMBI in twee compleet uitgeruste uitvoeringen – Business Edition en Sportline Business. Prijzen beginnen bij € 42.450,-* voor de SUPERB iV HATCHBACK Business Edition. Als COMBI is de SUPERB iV (Business Edition) te bestellen vanaf € 43.450,-*.

Slimme laadoplossingen

Voor de SUPERB iV biedt ŠKODA een keur aan laadoplossingen en met de speciale Shuttel laad- en mobiliteitspas kunnen de modellen niet alleen bij 70.000 laadpalen worden geladen, maar kan ook gebruik worden gemaakt van andere vormen van mobiliteit, zoals deelauto’s, een taxi of het OV.

*De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten.

Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.