
-
Zakelijke lease v.a.
€ 419 p.m. -
Privé lease v.a.
€ 629 p.m. -
Rijklaar
€ 36.090
Ruim, dynamisch en digitaal
In het kielzog van de nieuwe Volkswagen Golf 8 is er nu ook een nieuwe Volkswagen Golf Variant. De Golf Variant is meer Golf dan ooit. Vanbuiten sportiever. Vanbinnen digitaler. De achtste generatie Golf Variant staat nu in de showroom bij a-point. Koop hem vanaf € 36.090 of privé lease hem vanaf € 629 per maand.

Overduidelijk een Golf
De nieuwe Volkswagen Golf Variant is lang. De ontwerpers zijn erin geslaagd die lengte om te zetten in elegantie. Dat uit zich in een subtiel aflopende daklijn, sportieve achterspoiler, zijruiten die doen denken aan een coupé en een achterzijde die zelfverzekerd uitsteekt. Aan de voorzijde heeft de Variant de onmiskenbare Golf-neus, zoals we die ook terugzien bij de nieuwe Golf hatchback. Koplampen en achterlichten hebben een kraakhelder licht, dankzij LED-technologie.
Ruim plaats voor vijf personen én uw bagage
Het interieur van de achtste generatie Golf Variant is ruimer dan ooit. Dit is te danken aan de aanzienlijke lengte van 4,63 meter en de met 6,6 centimeter verlengde wielbasis van 2,69 meter. De nieuwe Golf Variant biedt 6 liter meer ruimte in het bagagecompartiment voor een totaal van 611 liter en met de stoelen omlaag is dit zelfs 22 liter meer dan de vorige generatie, resulterend in 1.642 liter. Behalve de comfortabele ruimte treft u in het interieur de geavanceerde technologie aan die inbegrepen is bij de Volkswagen Golf 8 Variant. Dit ervaart u in het 10 inch touchscreen, dat gebruikmaakt van online infotainmentsysteem ‘Ready to Discover’, en de Digital Cockpit Pro achter het multifunctionele stuurwiel.
‘Zeilen’ met de mild hybride Volkswagen Golf 8 Variant eTSI
De nieuwe generatie Golf Variant biedt drie aantrekkelijke mild hybride-uitvoeringen. Naast de 1.0 eTSI en 1.5 eTSI met hetzelfde vermogen als hun benzine-evenknie, is er ook een extra sterke 1.5 eTSI met 110 kW en 150 pk aan vermogen.
De eTSI-modellen gaan slim om met de benzinemotor, 48V-technologie, een riem-aangedreven dynamo, een lithium-ion-accu en een zeventraps automatische DSG-transmissie. Schakelt u de TSI-verbrandingsmotor uit, dan ‘zeilt’ de auto dankzij het slimme aandrijvingssysteem. De DSG-transmissie leidt deze overgang in goede banen, zodat de passagiers hier niets van merken.
